fredag den 10. oktober 2014

Studieturen - Berlin

Er endelig ved at "lande" ordentligt efter Berlin turen - Det har også kun taget ca. en uges tid! Nå men turen var rigtig fin, og der var mange fede steder at se. Vores hostel Metropol som vi boede på var ikke jordens bedste, jeg vil faktisk sige at det var piv elendigt. Men udover de elendige værelses forhold og det kolde vand i bruserene, så var turen alt i alt rigtig fin.

Her er lidt billeder fra de forskellige steder jeg har været. Den ting jeg synes var mest spændende på hele turen var Sachausen koncentrationslejeren. Det var så spændende, men også skræmmende at træde ind på lejer området.

Berlin er en fed by med masser af historie, og jeg ved  med sikkerhed at det ikke er sidste gang i mit liv jeg har været i Berlin. Der er masser af ting som jeg ikke har fået set, som jeg gerne ville se.

Super flot kirke, som kombinere gammel arkitektur med mere moderne arkitektur.


Gedächtniskirche i Berlin, super smuk kirke som kombinere gammel arkitektur med det mere morderne arkitektur. Et kig værd, hvis man kan lide arkitektur.


Et togbane område i Øst Berlin.
Berlinmuren, hele muren er dekoreret med det fedeste vægmalerier, det er er et af dem :-)
Mig foran Berlinmuren, et af de fedeste billeder der er på hele muren. - I know det er lidt kliche med mig op af muren, men HEY! man er vel tourist.
Mig ved muren
Et skilt ved Checkpoint Charlie
Checkpoint Charlie igen :-)
En banegård der var lavet af glas, hammer smuk bygning.
Et mere fra glasbanegården.
Rigsdagen - Inde i kuplen
Mere fra Rigsdagen :-)
Rigsdagen
En lille station mig og min gruppe endte på, super hyggelig.
Skilt i Sachausen koncentrationslejer - Trådte du ind hvor dette skilt står, så blev du skudt på stedet.
Sachausen koncentrationslejer - Pigtrådshegn
Sachausen koncentrationslejer -  Fra en af Cellerne i lejerens eget fængsel
Sachausen koncentrationslejer - Pælene til at hænge folk op i deres sammenbundne hænder.
Sachausen koncentrationslejer - Mindessted



Sachausen koncentrationslejer - Stort mindesmærke
Sachausen koncentrationslejer - Her har bl.a. været et gaskammer, hvor de lavede forsøg
Sachausen koncentrationslejer - Hovedindgangen, uret som er malet på bygningen, står på det lkokkeslet hvor lejeren blev befriet
Sachausen koncentrationslejer  - Hovedporten med teksten "ARBEIT MACHT FREI" det samme står på døren til Auschwitz lejeren, der ligger i Polen
Sachausen koncentrationslejer - The green monster.
Sachausen koncentrationslejer - En faldefærdig bygning jeg så på vej ud
Zions kirken - Berlin
Inde i Zions kirken - Berlin
Zions kirken udefra
Stasi museet - Stempler
Stasi museet - Et af deres mange rum
Stasi museet - Et mødelokale
Brandenburger Tor
Holocaust mindesmærket
Holocaust mindesmærket
Mig ved Holocaust mindesmærket







Sachausen koncentrationslejer - Roser langt ved mindesmærket






Tv tårnet ved Alexandra Platz - Berlin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar